Friday, May 4, 2012

en åsikt jag tänkt på

Jag har den senaste tiden sett jätte många bilder på överviktiga personer, där de skrivit att de är också vackra. Visst är alla vackra på sitt sätt, men att vara överviktig är fortfarande ohälsosamt. Och om man är överviktig så tycker jag man SKA gå ner i vikt. Visst är det inte det lättaste som finns, men man måste ju kämpa. Det finns i och för sig människor som har gener som gör att de är lite större än andra, men vi alla vet att det inte gäller alla överviktiga personer. Kom ihåg att den kropp ni har nu ska ni leva i hela ert liv, och om ni inte är nöjda med den så gör nu nått åt det. Och sluta intala er själva att er kropp är vacker som den är, bara för att ni är för lata för att göra nånting åt det. Och nej, man behöver inte ha en kropp som en modell, och visst finns det underviktiga personer. Men jag pratar om att vara i en passande vikt till sin längd, det är då man är naturligt vacker. Om man trivs att vara överviktig, så visst ska man då inte känna sig pressad att se ut som alla andra. Men kom ihåg vad som är häslosamt, och inte.

Jag vill inte förolämpa nån personligt, jag vill bara uppmana folk.

Det gula på denna bild är fett, och som ni ser på personen till vänster omringar det organen.
En kropp mår inte bra av att se ut sådär!


Visst äter jag också onyttigt ibland, och är inte perfekt hälsosam, men jag är nöjd med min kropp.


Tack till dem som orkade läsa, och kommentera gärna! :)

5 comments:

Cajsa said...

Fieeeena saker!

Andi said...

Du har no all rätt ti va nöjd, å ja vejt ja sko måst men då ja sko måst ha nån som drar mig till gymmet ;)

Elin Sofia said...

:D Träna hemma! bara man rör på sig är det bra

Anonymous said...

"Visst äter jag också onyttigt ibland, och är inte perfekt hälsosam, men jag är nöjd med min kropp." de e ju sådär vissa överviktiga tänker också. men jo ja håller med dig !

Elin Sofia said...

Ja precis! fast ja e ju int överviktig.. :D och det är ju nog viktigt för alla att vara hälsosamma, men spec. för överviktiga så di nu sko gå ner i vikt